Herstel je spieren en gewrichten sneller met curcumine

Heb je net een zware work-out achter de rug? Of heb je nog erge spierpijn van het sporten van gisteren? Misschien kan het voedingssupplement curcumine wel een uitkomst zijn voor jou. Curcumine is een werkzame stof uit de Kurkuma longa plant. Kurkuma is eigenlijk een ander woord voor Geelwortel. Al sinds eeuwen gebruiken de Aziaten curcumine om ziektes te bestrijden. Zij zien dit product als het heilige kruid. Curcumine werkt als een antioxidant en is ontstekingsremmend en antibacterieel. Het goedje wordt ook voortaan onder sporters en atleten gebruikt.

Kurkuma
Kurkuma staat vooral bekend als ingrediënt in een Indiaas gerecht, maar is ook steeds populairder als voedingssupplement. In de supplementen maakt men geen gebruik van keuken-curcumine, omdat deze niet gemakkelijk door onze darmen kan worden opgenomen. Eenmaal opgenomen, scheiden we het ook enorm snel weer uit ons lichaam. Bio-curcumine bevat daarentegen bepaalde en oliën en hierdoor blijven de werkzame stoffen tot zeker 8 uur na inname in het lichaam.

Oefeningen met een dumbbell om thuis te sporten en sterker te worden
Thuis sporten maar geen ruimte voor een hele thuisfitness? Geen zorgen! Met alleen een set dumbbells zet je gemakkelijk alle spiergroepen aan het werk. Dumbbells zijn namelijk een van de veelzijdigste “fitness apparaten” die er zijn. Kies je oefeningen zorgvuldig uit en bouw spiermassa op. Hier vind je vier verschillende dumbbell oefeningen.

#1 De dumbbell bench press
Dit is een populaire dumbbell oefening waarmee je op een effectieve manier je borstspieren, je triceps en je schouders traint. Met 2 dumbbells en een plat bankje kun je de oefening uitvoeren. Ga met je rug op het bankje liggen met een dumbbell in elke hand. In de startpositie heb je beide gewichten op schouderhoogte gebracht met duimen die naar elkaar toe wijzen. Vanuit deze positie strek je je armen omhoog en span je je borstspieren aan. De gewichten mogen elkaar net niet raken! Breng de dumbbells vervolgens langzaam en gecontroleerd terug naar de startpositie. En dan… herhalen!

Leave a Comment

Your email address will not be published.